SEO وب سایت

وبومتریک

* حجم اطلاعات موجود بر روي وب (size): سایز و اندازه صفحات وب(10%)
* قابلیت دید (visibility): قابلیت مشاهده از سوي دیگران و میزان لینک هایی که مراکز دیگر به سایت اصلی داده باشند.(50%)
* فایلهاي محتوایی (Rich files): فایل هاي قابل دسترسی(10%)
* تعداد مقالات و رتبه علمی در گوگل (Google scholar): تعداد منابع علمی سایت و میزان ارجاع به آن(30%)

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت

SEO و SEM چیست؟

SEO ~ Search Engine Optimization

سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت
هدف سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت اصلاح کدها و ساختار وب سایت برای بالا بردن شانس آن در کسب رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است.
SEO وب سایت در حقیقت پروسه ای است که کمک می کند محتوای یک وب سایت ساده تر، راحت تر و به دفعات بیشتر در اختیار موتورهای جستجوگر قرار بگیرد.
SEO وب سایت اصلاح تمام کدها، حذف کدهای زاید، کاهش حجم صفحات، تنظیم چگونگی نمایش متن صفحه، نحوه لینک دادن صفحات به یکدیگر، چگالی کلمات در صفحه، مطابقت کدهای وب سایت با استانداردهای موجود و تمام آنچه که به خود سایت مرتبط است را به عهده می گیرد و انحام می دهدSEO وب سایت.


SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت
SEM ~ Search Engine Marketing
بازاریابی با موتورهای جستجوگر
SEM مخفف Search Engine Marketing و به معنای بازاریابی با موتورهای جستجوگراست. SEM به تمام پروسه افزایش بینندگان سایت و بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گفته می شود. در حقیقف SEO بخشی از SEM است. نمونه کارهایی که در SEM انجام می شود عبارتست از:
* انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت
* بررسی وضعیت فعلی وب سایت و رقبای آن
* اصلاح ساختار وب سایت
* تنظیم متا تگ ها و عناوین وب سایت
* سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت با سایر پارامترهای وب سایت
* معرفی وب سایت به موتورهای جستجوگر مختلف (SEO وب سایت)
* افزایش محبوبیت و پیوندهای وب سایت و مدیریت این عملیات
* تحلیل آمار وب سایت
* بالا بردن رتبه های صفحات وب سایت
* انتخاب موتورهای جستجوگر و سرمایه گذاری کردن بر آنها
* سئو، بهینه سازی و SEO اخبار وب سایت

Search Engine Optimization : SEO
سئو، بهینه سازی و SEO موتورهای جستجوگر برای وب سایت
زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایت ها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی و SEO صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.
موتورهای جستجو فقط کد های صفحات وب را می بینند و با آنالیز آنها به طبقه بندی سایت ها میپردازند حال آنکه مدیران سایت ها باید به نحوی فعالیت نمایند که سایت آنها هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب باشد تا باعث جذب بازدید کننده و افزایش فروش محصولات یا معرفی خدمات به کاربران فراهم شود .

بهینه سازی و SEO وب سایت و صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند.
به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی و SEO وب سایت برای موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.
چرا باید در مورد SEOوب سایت بدانیم ؟
SEO وب سایت برای یک طراح و یا یک توسعه دهنده وب یک وظیفه و مسئولیت است و دانستن آن ضروریست.
اگر وب سایت شما یک وب سایت استاندارد سازی شده برای موتورهای جستجو نباشد شما تعداد بسیاری از بازدید کننده ها را از دست خواهید داد زیرا تعداد معدودی از افراد با نوشتن نام وب سایت شما درAddress Bar به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند.
موتورهای جستجو تنها راه شناساندن وب سایت شما در فضای مجازیست.


Search یا جستجوی عنکبوتی چیست؟

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) crawlers پیدا و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند.
یکی از تکنولوژی های معروف گوگل Spider-Search است که همین تکنولوژی باعث پیشرفت و طرفداری گوگل شد.
این تکنولوژی با خواندن مشخصاتی مانند تگ های Meta ، Title و بسیاری دیگر از تگ ها عمل میکند. این برنامه با جستجوی کلمات مرتبط یا برابر کلمه مورد نظر را پیدا می کند. حال بحث Page Rank مطرح می شود که صفحات به ترتیب مهمی و نامربوطی مرتب می شوند که بستگی به بازدید از آن وب سایت و درصد احتمال شباهت مشخصات صفحه با کلمه جستجو شده دارد.

البته باید بگویم شباهت کلمات اهمیت کمتری نسبت به بازدید از وب سایت دارد.


SEO وب سایت دارای دو بخش می باشد :
بخش داخلی و بخش خارجی
بخش داخلی :
منظور از بخش داخلی ابزارها و اعمالی هستند که شما می توانید بر روی وب سایت تان اعمال کنید مانند کدهای html ، کلمات کلیدی و لینکهای داخلی و در کل ساختار وب سایت، که برای سئو وب سایت خیلی تاثیر گذار است.
بخش خارجی :
منظور از بخش خارجی ابزارها و قسمتهایی از وب سایت هستند که شما کنترل کمتری بر روی آنها دارید مانند این که چه تعداد لینک به وب سایت شما وجود دارد، که این بخش هم اهمیت بسزایی در سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت دارد.
شما باید به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین قسمت کار شما به عنوان یک بهینه ساز و SEO وب سایت و صفحات وب بخش داخلی وب سایت می باشد به این دلیل که اگر شما طراحی زیبا و مطالب با ارزشی در داخل وب سایت خود داشته باشید لینکها به وب سایت شما سرازیر خواهد شد بدون اینکه شما هیچ عملی انجام دهید.
12 نکته بهینه سازی، سئو وب سایت و SEO وب سایت

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت

1: استفاده از بهترین کلمات کلیدی
اگر CMS شما قابلیت گذاشتن کلمات کلیدی برای مطلب را دارد حتما از کلمات کلیدی مرتبط با مطلب خود استفاده کنید.
بطور مثال اگر وب سایت شما مربوط به اخبار آی تی است بهتر است از کلمات زیر برای SEO وب سایت استفاده کنید:
اخبار آی تی,تکنولوژی آی تی,آی تی,IT,آخرین اخبار آی تی,آی تی ایران,آی تی جهان
ولی استفاده از کلمات زیر باعث گمراه شده موتور جستجوگر می شود:
دانلود، والپیپر,اخبار آی تی,اخبار ایران و جهان,اخبار آی تی,IT,دانلود,عکس,عکس های جالب,کاریکاتور,جوک

حتی برخی در تگ Meta خود از نام یا نشانی سایت های پربازدید استفاده می کنند که یک نوع سو استفاده از زحمات دیگران است! البته تازگی الگوریتم های جدیدی که موتورهای جستجوگر طراحی کرده اند به راحتی تشخیص می دهند که متاتگ ها درست استفاده شده اند یا خیر.


2.استفاده درست از تگ Title:
تگ title تگ ظریف در عین حال مهم ترین تگ از نظر SEO وب سایت است (البته بعد از متاتگ) . شما باید در تگ Title کلماتی کوتاه در عین حال با معنی بیان کنید. برای مثال : عنوان وب سایت – عنوان مطلب یا برای صفحه اصلی وب سایت تان فقط عنوان وب سایت باشد.
حتی سعی کنید اگر عنوان مطلب تان بلند است برای تگ Title اش از چیزی کوتاه استفاده کنید.

3.انتخاب نام درست فایل فارسی یا انگلیسی؟
استفاده از عنوان فارسی یا انگلیسی در نام فایل هر کدام مزایا و معایبی دارند. استفاده از نام فایل فارسی مثل: سرماخوردگی.html . خب این نام در مرورگر هایی مانند اینترنت اکسپلورر مانند این دیده می شود: %DF و … ولی مزیت استفاده از نام فارسی می توان به صرفه جویی در وقت و بالا آمدن پیج رنک می شود. ولی برای انگلیسی مزیت این است که در گوگل به راحتی شناسایی شده و باز هم پیج رنکش بالا می آید .

4.احتیاط سینتکس (Syntax) برای استفاده از تگ های Meta و Title
در SEO وب سایت مناسب تر است که در تگ Title کمتر از 66 کاراکتر استفاده شود.
در SEO وب سایت مناسب تر است که در تگ متا برای description کمتر از 160 کاراکتر استفاده شود.
و در SEO وب سایت مناسب تر است که برای keywords بیشتر از 5 کلمه استفاده نکنید.

5.استفاده از description در تگ Meta
این هم یکی از متاتگ های اساسی در SEO وب سایت هست که باعث می شه توضیح مختصری درباره وب سایت تون در پایین لینک نشون داده بشه که حتما باید توضیح کوتاه با 160 کاراکتر و کمتر باشد.

6.ایجاد یک صفحه با لینک های جالب : Internal links
در سایت خود حتما از لینک ها استفاده کنید و حتی الامکان تمامی محتوای صفحات را در یک صفحه بیان نکنید و به صفحات دیگر لینک دهید. حتی سعی کنید لینک ها خارج از وب سایت باشد
صفحه اصلی وب سایت شما باید تا حد امکان سبک باشد و مطالب را به چندین فایل تقسیم تقسیم کنید. اگر صفحه اصلی وب سایت شما با فرمت PHP است فایل index.htm و index.html و حتی الامکان default.aspx نیز بسازید تا به همان فایل php کاربر را هدایت کند. در همین صفحات هدایت کاربر را بعد از 3 ثانیه یا کمتر هدایت کنید و در این فایل ها تا حد امکان تگ های متا نشان دهید. هم چنین کلمات کلیدی و توضیحات و عناوین پست ها را با لینک قرار دهید. اما آن ها را مخفی نکنید.
وقتی در مورد لینک های داخلی صحبت می کنیم منظورمان همان لینک هایی هستند که درون وب سایت از یک صفحه به صفحه ی دیگر همان وب سایت اشاره می کنند، یعنی با کلیک روی آن شما به یک پیج دیگر از همان وب سایت هدایت می شوید.
در اینجا ما نمونه ای از نام های انتخابی "خوب" برای صفحات برایتان نمایش می دهیم:
http ://www.example.com/social-media-news
http ://www.example.com/2002/12/social-media-news

* نمونه ی نام های انتخابی "بد" برای صفحات وب سایت:
http ://www.example.com/UK/123212/5005.html
http ://www.example.com/socialmedianews
http ://www.example.com/id=7&sort=A&action=70

7.از مشخصات ALT و Title در تگ های img استفاده کنید:
استفاده از این مشخصات در تگ های ذکر شده نیز تاثیر بسیاری در جستجوی عکس گوگل دارد در حقیقت این دو مشخصه نام و مشخصات یک عکس در وب را نشان می دهد. هم چنین اگر عکس شما باز نشد ، بتوان با نمایش یک متن کاربر را متوجه منظور عکس یا بازنشدن آن کرد. برای مثال اگر عکسی با متن 10 Tips For SEO گذاشتید می توانید از کد زیر برای نمایش عکس استاندارد استفاده کنید:
img src=”Pic Address” title=”10Tips for SEO” alt=”10Tips for SEO"
نمایش عکس های سایت شما در جستجوی عکس گوگل بازدید شما را بالا می برد و ممکن است حتی کاربر ببینید شما برای این عکس چه توضیحی داده اید و چه نوشته اید بنابراین بازدید سایت شما بالا می رود. این مورد برای SEO وب سایت بسیار مهم است که کاربران به راحتی از کنار آن نباید بگذرند.

8.سایت خود را معرفی کنید:
اولین قدم برای نمایش وب سایت شما نمایش آن در گوگل یا سرویس های مشابه و موتورهای جستجوگر مختلف ثبت کنید.
پس از ثبت کردن وب سایت تان 10 روز الی 2 ماه طول می کشد تا به ربات های گوگل معرفی شود. برای اطمینان از ثبت وب سایت تان جستجو کنید site:yoursite.com.

روش اول: استفاده از امکانات وب مسترهای گوگل برای معرفی سایت به گوگل:
۱- ابتدا آدرس https://www.google.com/webmasters را در مرورگر خود تایپ کنید.
۲- پس از بارگذاری کامل آدرس فوق، بر روی گزینه Sign in to Webmaster Tool کلیک نمایید.
۳- در این صفحه اطلاعات اکانت گوگل خود را وارد کنید و سپس بر روی دکمه SIGNIN کلیک کنید.. اگر اکانت گوگل ندارید ابتدا با کلیک بر روی گزینه SIGNUP گوگل برای خود اکانت گوگل بسازید.
SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت




۴- پس از ورود به بخش وب مستر گوگل، بر روی گزینه ADD A SITE کلیک کنید.
SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت


۵- در کادر باز شده Add a site، آدرس سایت خود را وارد نمایید و سپس روی گزینه Continue کلیک نمایید.

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت

۶- اکنون با صفحه ای مواجه می شوید که باید با قراردادن یک فایل درون شاخه اصلی هاست سایت خود، برای گوگل مشخص نمایید که شما واقعاً مالک این سایت هستید و قصد ندارید اطلاعات آماری سایت دیگران را بدست آورید. گوگل برای تایید این مورد چند راه پیش شما قرار می دهد که ما ۲ روش آن را توضیح می دهیم:
روش اول:
آپلود فایل بر روی هاست سایت شما: تب Recommended method چهار گام دارد. (برای کسانی که امکان آپلود فایل روی هاست سایت خود را دارند، این روش پیشنهاد می شود)
گام اول: با کلیک بر روی گزینه this HTML verification file، فایل با فرمت HTML را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید.
گام دوم: درون پوشه اصلی هاست سایت خود توسط ابزار فایل منیجر یا نرم افزارهای اتصال FTP آپلود کنید. ( برای هاست ویندوز داخل پوشه wwwroot و برای هاست لینوکس درون پوشه public_html آپلود کنید)
گام سوم: برای تایید صحیح آپلود شدن فایل گام دوم، بر روی لینک نمایش داده شده توسط گوگل که شامل نام سایت شما همراه با نام فایل آپلود شده در گام دوم است کلیک کنید. اگر فایل را صحیح آپلود کرده باشید عبارتgoogle-site-verification همراه با نام فایل آپلود شده در مرورگرتان نمایش داده می شود.
SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت


گام چهارم: بر روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

روش دوم:
قراردادن تگ HTML درون فایل صفحه اصلی سایت (برای کسانی که امکان آپلود فایل روی سایت خود را ندارند، این روش پیشنهاد می شود)

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت

گام اول: بر روی تب Alternate methods کلیک کنید.
گام دوم: گزینه HTML tag را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه برچسب مخصوصی در اختیار شما قرار داده می شود که در تصویر با مستطیل قرمز مشخص شده است. بایستی این برچسب را کپی کرده و در فایل اصلی سایت خود مابین تگ head و head/ قرار دهید و سپس فایل اصلی سایت خود را ذخیره کنید.

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت

گام سوم: بر روی دکمه VERIFY کلیک کنید.
اکنون بوسیله یکی از روش های فوق، سایت شما و وب مستر بودن شما مورد تایید گوگل قرار گرفته است که پس از تایید سایت شما به شکل زیر نشان داده می شود .

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت
9.فایل robots.txt ، اختیاری ولی مهم
این فایل را نمی توان درمورد وبلاگ ها به کار برد ولی اگر شما صاحب یک وب سایت می توانید این فایل را ایجاد کنید و در root اصلی سایت آپلود کنید این فایل در سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت بسیار اهمیت دارد. طرز نوشتن محتوای این فایل (Syntax) به این صورت است:
User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /js/
Disallow: /css/
Sitemap: Enter Your Sitemap

محتوای این فایل مثل محتوای بالایی باشد فقط به جای Enter Your Sitemap آدرس xml سایت مپ خود را قرار دهید.

درباره فایل robots.txt :
وظیفه فایل robots.txt محدود کردن دسترسی روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو به محتویات وب سایت شماست. این روبات ها بصورت کاملا اتوماتیک عمل کرده و قبل از ورود به هر سایت یا صفحه ای از وجود فایل robots.txt بر روی آن و محدود نبودن دسترسی محتوا مطمئن می شوند. تمامی روبات های استاندارد در اینترنت به این قوانین و محدودیت ها احترام گذاشته و صفحات شما را بازدید و ایندکس نخواهند کرد ولی روبات های اسپم توجهی به این فایل نخواهند داشت. اگر تمایل به حفظ امنیت محتوایی خاص و پنهان کردن آن از دید روبات های اینترنتی دارید بهتر است از پسورد گذاری صفحات استفاده کنید.

آموزش ساخت فایل robots.txt
یک فایل ساده برای مدیریت روبات های اینترنتی از دو قانون اصلی استفاده میکند که عبارتند از:
User-agent: نشان دهنده نوع روباتی است که نباید به صفحه دسترسی داشته باشد.
Disallow: بیانگر آدرس صفحه ای است که میخواهید از دید روبات ها پنهان بماند.
با ترکیب این دو دستور شما میتوانید قوانین مختلفی را برای دسترسی به صفحات داخلی سایت تعریف کنید. بعنوان مثال برای یک user-agent مشخص میتوان چندین آدرس را معرفی نمود و یا برعکس.
لیست تمامی روبات های اینترنتی معتبر در دیتابیس Web Robots Database
موجود است و شما میتوانید با قرار دادن نام هریک بعنوان User-agent قوانین مشخصی برای آنها تعریف کنید و یا با استفاده از کاراکتر * به جای نام در فایل robots.txt یک قانون را برای همه روبات ها اعمال کنید. مانند:

User-agent: *

Disallow: /folder/

موتور جستجوی گوگل چندیدن نوع روبات مخصوص بخود دارد که معروفترین آنها با نام Googlebot شناخته میشود و وظیفه بررسی و ایندکس صفحات وب را برعهده دارد. روبات Gogglebot-image نیز مسئول بررسی تصاویر سایت ها و ایندکس کردن آنها می باشد.

User-Agent: Googlebot

Disallow: /folder/

شما میتوانید به روش های مختلفی قوانین خود را اعمال کنید، میتوان یک صفحه مشخص و یا یک دسته از صفحات را برای یک قانون تعریف نمود. مثال های زیر روش های مختلف استفاده از این قوانین هستند:
برای عدم دسترسی روبات ها به تمام محتویات سایت از کاراکتر / استفاده میکنیم

Disallow: /

برای عدم دسترسی به یک فولدر یا دسته از سایت نام آن را وارد کنید

Disallow: /blog/

برای اعمال محدودیت روی یک صفحه خاص آدرس دقیق آن را بدون نام سایت وارد کنید

Disallow: /blog/keyword-planner/

برای محدود کردن یک تصویر بر روی سایت آدرس آن را بهمراه User-agent مربوط به آن وارد کنید

User-agent: Googlebot-Image
Disallow: /images/dogs.jpg

و برای مخفی کردن تمام تصاویر موجود بر روی سایت از دید موتورهای جستجو از دستور زیر استفاده کنید

User-agent: Googlebot-Image
Disallow:/

همچنین شما میتوانید یک نوع فایل مشخص را از دید موتورهای جستجو مخفی نگه دارید، بعنوان مثال برای تصاویری با فرمت gif

User-agent: Googlebot
Disallow: /*.gif$

توجه داشته باشید که فایل robots.txt نسبت به بزرگ و کوچک بودن حروف انگلیسی حساس بوده و آدرس صفحات باید به دقت وارد شوند. پس از ساخت فایل مورد نظر خود و ذخیره آن در فرمت txt آن را بر روی سرور و در ریشه اصلی کپی کنید. قوانین اعمال شده برای روبات هایی هستند که از این پس به سایت شما وارد میشوند حذف صفحاتی که در گذشته ایندکس شده اند از دیتابیس گوگل نیازمند گذشت زمان خواهد بود.

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت
10. فرمت های مختلف نوشته و تگ های هدر- H1 ، H2 ، H3 ، H4 ، H5 ، H6 :
آیا عنوان بالای این مطلب را دیده اید؟ در پشت پرده یک صفحه، کد HTML وجود دارد که برای ایجاد تگ عنوان از آن استفاده می شود. به این نوع از تگ H1 گفته می شود. به زیرعنوان های موجود در این صفحه توجه کنید. این عناوین سطح پایین تر نیز به نوعی از تگ عنوان استفاده می کنند که به این نوع تگ H2 گفته می شود.
استفاده از تگ های هدر در سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت واقعا تاثیرگذار است، الگوریتم های جستجوی گوگل و موتورهای جستجوگر از تگ های هدر در رتبه دهی به صفحات وب سایت و SEO وب سایت استفاده می کنند.
برچسب ها یا همان تگ های هدر به عنوان یک راه قراردادی برای مشخص کردن بخش های اصلی یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. در موتورهای جستجو مدت های زیادی است که از آن ها به عنوان سرنخ برای فهمیدن موضوع صفحات استفاده می گردد. اگر کلماتی که صفحه شما بر اساس آن ها پایه ریزی شده است در تگ هدر گنجانده شود، شانس شما برای حضور در نتایج جستجو افزایش مختصری خواهد داشت.

یکی از موارد استفاده نادرست از این فاکتور، گنجاندن پاراگراف های کامل از در این تگ است که متاسفانه این کار هیچ کمکی به ارتقا رتبه بندی نخواهد کرد. این تگ ها به همان اندازه که برای سهولت خواندن مطالب توسط کاربرای مهم هستند برای موتورهای جستجو نیز مهم می باشند.

تگ های هدر زمانی می توانند موثر واقع شوند که انعکاس دهنده ساختار منطقی (یا طرح) یک صفحه باشند. اگر شما یک عنوان اصلی در مطلب تان دارید برای آن از H1 استفاده کنید و برای عناوین فرعی خود تگ های H2 را به کار ببرید. وجود این عامل ممکن است باعث تقویت دیگر فاکتورهای رتبه بندی برای صفحات شما بشوند.

11.نقشه وب سایت Sitemap.xml :
همانطور که از عنوان Sitemap مشخص است نقشه وب سایت را نشان می دهد. این مورد هو در سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت جزو مواردی محسوب می شود که کاربران به راحتی از کنار آن می گذرند بی آنکه تاثیر آن در SEO وب سایت را بدانند.
نقشه سایت یعنی چه؟ یعنی ساختار لینک ها. یعنی این که در سایت چه لینک هایی وجود دارد. چون هر لینک به یک صفحه مرتبط است، به این ترتیب نقشه و ساختار سایت مشخص می شود.
Sitemap ( نقشه سایت) به بازدید کنندگان سایت کمک می کند که راحت تر بتوانند در درون سایت به مرور صفحات بپردازند.
دو نوع Sitemap (نقشه سایت) وجود دارد:
1- Sitemap (نقشه سایت) برای بازدیدکنندگان انسانی!
2- Sitemap (نقشه سایت) برای بازدیدکنندگان از نوع موتورهای جستجو
مورد اول ساختار خاصی ندارد. برای ایجاد آن کافی است یک صفحه در سایت خود بسازید که تمامی صفحات سایت به همراه لینک های آن ها را در آن اضافه کنید. این Sitemap خوب است اما به درد موتورهای جستجو چندان نمی خورد. البته از این لحاظ که صفحات را یک جا در اختیار عنکبوت ها یا خزندگان (Crawler) موتور جستجو قرار می دهید، می تواند مفید باشد.
مورد دوم فایلی به فرمت XML است که به آن XML Sitemap می گوییم. در این فایل XML همان کاری را می کنید که در مورد اول می کردید. یعنی لینک های خود را معرفی می کنید. اما این بار بازدیدکننده شما موتورهای جستجو هستند. اگر با XML آشنایی ندارید، نگران نباشید. تنها کافی است که فرمتی که در ادامه گفته می شود را برای این فایل رعایت کنید.
این فرمتی است که در سایت www.sitemaps.org گفته شده است.
دقت کنید که فایل XML Sitemap باید دارای کدینگ UTF-8 باشد.

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت
SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت
در کدهای بالا، تگ ها (برچسب ها) , , ضروری هستند. همچنین پروتکل استانداری که استفاده شده است نیز باید مشخص شود ( آن چه که بعد از xmlns نوشته شده است).
سایر تگ ها (برچسب ها) اختیاری هستند و موتورهای جستجوی مختلف متفاوت هستند.
دقت داشته باشید که تمامی URL ها در Sitemap باید از یک دامنه باشند. مثلا همگی از website1.ir باشند.



12.صفحه ی خطای 404 :
معنای ارور 404 و روش های رفع این ارور
خطای ۴۰۴ (Error 404) یا ۴۰۴ Not Found به معنای پیدا نشدن صفحه یا فایل فراخوانی شده می‌باشد و یکی از کدهای وضعیت HTTP است که به عنوان خطا شناخته می‌شود. خطای ۴۰۴ می تواند در تمام سیستم عامل‌ها و مرورگرها پدیدار شود، زیرا این خطا از سمت سرور و سایت ها به کاربران هدایت می‌شود. این خطا می تواند با پیغام‌های همراه شود اما معنا و مفهوم آن همواره ثابت است: عدم وجود صفحه یا فایل فراخوانی شده.

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت
ممکن است آدرس آن صفحه تغییر یافته باشد، آن مطلب یا فایل حذف شده باشد و یا به دلیل برخی افزونه ها یا مشکلات فنی امکان دسترسی به صفحه مربوطه وجود نداشته باشد و یا آدرس صفحه مربوطه را از ابتدا اشتباه وارد کرده باشید!

می توان گفت ارور 404 یکی از رایج ترین و ساده ترین ارور های تحت وب می باشد و معمولا کاربران در آن دخالتی ندارند، معمولا این ارور مربوط به صفحات حذف یا منتقل شده می باشد و توسط مدیران سایت ها قابل رفع می باشد.
برای سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت شما باید یک صفحه مخصوص خطای 404 طراحی کنید و در وب سایت تان قرار دهید تا وقتی که کاربران وارد آدرس اشتباهی از وب سایت شدند خطای 404 را مشاهده نکنند و صفحه ای را ببینند که شما طراحی کرده اید تا برایشان نشان داده شود.
ربات های گوگل و موتورهای جستجوگر این را به عنوان یک مزیت وب سایت می دانند و در رتبه دهی صفحات وب سایت و SEO وب سایت موثر واقع می کنند.

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت

10 اشتباه در SEO وب سایت
SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت

1.صفحات بیهوده
این اشتباه بارها و بارها در بسیاری از وب سایت ها دیده میشود.به اینصورت که در صفحه اصلی یک تصویر بسیار بزرگ قرار داده شده است و لینکی که روی آن نوشته شده برای ورود به سایت اینجا را کلیک کنید و در حالت بدتر این که این لینک در یک انیمیشن Flash قرار دارد.
و حال اینکه این لینک هیچگاه توسط جستجو گر موتورهای جستجو دنبال نخواهد شد.در واقع شما یک اشتباه بزرگ را مرتکب شده اید.صفحه اصلی و یا Index و به عبارت دیگر HomePage شما به طور قطع یکی از مهمترین صفحات وب سایت شما می باشد و بارها و بارها توسط جستجوگرهای موتورهای جستجو بررسی میشود . اگر در صفحه اصلی ساختار مناسبی از لینکهای داخلی برای دنبال کردن توسط جستجوگرهای موتورهای جستجو وجود نداشته باشد لینکهای داخلی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو شناخته نخواهد شد.در کمترین حالت صفحه اصلی شما باید شامل لینکهایی به صفحات اصلی وب سایت و کلمات کلیدی در مورد محتوای وب سایت باشد.
اگر به SEO وب سایت تان اهمیت می دهید مورد صفحات بیهوده وب سایت را حتما رعایت کنید.

SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت
2.منوهای Flash
بسیاری از طراحان برای زیبایی وب سایت خود از منوهایی استفاده می کنند که توسط Flash ساخته شده است.
ولی دانستن این نکته بسیار با اهمیت است که این منوها فقط می توانند از نظر زیبایی به وب سایت شما کمک کنند و لینکهای موجود در آن توسط جستجوگرهای موتورهای جستجو دنبال نمی شود.
پس منو های فلش برای SEO وب سایت تاثیر منفی دارند.
3.مطالب موجود در تصاویر و انیمیشن ها

یک جستجو گر وب نمیتواند موضوع تصویر و یا کلمات و مطالب موجود در تصاویر و یا انیمیشنFlash را تشخیص دهد و بخواند . خیلی از طراحان و برنامه نویسان مرتکب این اشتباه میشوند و مطالب مهم و کلمات کلیدی در مورد محتوای وب سایت خود را در داخل این تصاویر و انیمیشن ها قرار می دهند.
به نظر من این مورد کاملا مشخص و مبرهن است که SEO وب سایت در اینگونه موارد غیر قابل خواندن است.

4.استفاده بیش از حد از تکنولوژی Ajax
بسیاری از برنامه نویسان و طراحان سعی میکنند بازدید کننده را با استفاده بیش از حد از تکنولوژی های Ajax تحت تاثیر قرار دهند ولی آیا می دانید که این یک اشتباه بزرگ در SEO می باشد.دلیل این موضوع این است که صفحات و مطالب در Ajax به صورت پویا بارگذاری و Load می شوند و این مطالب و صفحات توسط جستجو گرهای موتورهای جستجو قابل طبقه بندی و خواندن نیستند . یکی دیگر از اشکالات تکنولوژی Ajax این است که بازدید کننده نمیتواند صفحه مورد نظر خود را برای بازدید کنندگان دیگر ارسال کند.

5.استفاده از زیر شاخه ها
بسیاری از طراحا ن بنا به دلایلی علاقه دارند بعضی از صفحات را در زیر شاخه ها قرار دهند و یا اینکه شاخه اصلی صفحات را تغییر دهند .
تغییر شاخه اصلی صفحات شما باعث از دست رفتن تعداد زیادی از لینکهای متصل به وب سایت شما خواهد شد. و روی SEO وب سایت تاثیر منفی می گذارد.

6.لینکها
در بسیاری از وب سایتها مطمئنا مشاهده کرده اید که از کلمات click here و یا more و در وب سایتهای فارسی از ”ادامه” و یا "بیشتر” برای لینکها استفاده می شود. باید بدانید که استفاده از این کلمات برای لینک به صفحات دیگر بسیار نا مناسب است. اگر شما می خواهید که وب سایت شما در مورد موضوعی خاص از اهمیت بیشتری در موتورهای جستجو قرار بگیرد از این موضوعات در کلماتی که برای لینک به صفحات دیگر استفاده می شود بهره بگیرید.به طور مثال به جای کلمه "بیشتر” از ترکیب این کلمه و موضوع آن لینک استفاده کنید . "مطالب بیشتر در مورد + موضوع مورد نظر ”
ذکر این نکته لازم است که هرگز از کلمات یکسان برای اتصال به صفحات و موضوعات دیگر استفاده نکنید و سعی کنید این کلمات متفاوت باشد زیرا در نظر موتورهای جستجو لینکهایی با کلمات یکسان دارای مطالب یکسان هستند و دنبال نمی شوند.

7. Title های یکسان و مشابه صفحات
بسیاری از طراحان و برنامه نویسان وب از Title های مشابهی در سراسر صفحات خود استفاده میکنند. این برای موتورهای جستجو بدین معناست که تمامی صفحات دارای یک موضوع مشابه هستند.این اشتباهی بسیار بزرگ در طراحی یک وب سایت است.
بنابرین سعی کنید از موضوعات هر صفحه در Title آن صفحه استفاده کنید تا نتیجه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید.اگر می خواهید نام وب سایت شما در Title تما می صفحات باشد از ترکیب نام وب سایت و موضوع آن صفحه استفاده کنید.
” نام وب سایت | موضوع و عنوان صفحه "

8.تعداد زیاد حروف استفاده شده در Title
بسیاری از طراحان و برنامه نویسان از جملات بلند و کلمات بسیار برای Title استفاده می کنند.
باید این نکته را بدانید که در صفحه نمایش موتورهای جستجو برای معرفی وب سایت شما از محتویات Title صفحات استفاده می شود و شما فقط میتوانید از ۶۵ حرف برای Title صفحات خود استفاده کنید تعداد حروف بیشتر توسط موتور جستجو حذف خواهد شد. این گزینه هم در SEO وب سایت بسیار هائز اهمیت است.

9.استفاده از کلمات مشابه در یک Title
اشتباه متداول دیگری که طراحان و برنامه نویسان انجام می دهند استفاده از کلمات مشابه در Title صفحات وب است. به نظر آنها استفاده بیش از حد از یک کلمه خاص باعث می شود که موتور جستجو صفحه آنها را در مورد آن کلمه خاص در موقعیت بالاتری قرار دهد ولی آنها سخت در اشتباهند زیرا موتورهای جستجو این صفحات را به عنوان صفحات هرز شناسایی می کنند. بنابر این سعی کنید از کلمات متفاوتی در Title یک صفحه وب استفاده کنید.
10.توضیحات تصاویر
همانطور که می دانید با رفتن موس روی تصاویر توضیحاتی هر چند کوتاه در مورد آن تصویر نمایش داده میشود. این پنجره موسوم به Alt نقش مهمی در مورد شناسایی موضوع این تصاویر در موتورهای جستجو و سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت دارد.
اشتباهی که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان وب انجام می دهند این است که این توضیحات را برای تصاویر و لینکها نادیده می گیرند .
یک موتور جستجو تصویر استفاده شده در وب سایت شما را نخواهد دید و موضوع ان را تشخیص نخواهد داد مگر اینکه شما با استفاده از ابزارموجود توضیحاتی در مورد آن تصویر بدهید.



هفت ابزار بسیار مفید جهت بررسی و اعتبارسنجی وب سایت به صورت آنلاین
SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت


* W3C Markup Validation Service
این اعتبارسنج سایت را از نظر کدنویسی صفحه بررسی می نماید و آن را با استانداردهایHTML, XHTML, SMIL, MathML, و غیره تطابق می دهد.

* WebAIM Wave
ابزاری برای بررسی و مطابقت سایت با استانداردها که به صورت بصری طراحی شده و المان های مشکل دار را بر روی صفحه وب سایت شما مارک می نماید.
* Feed Validation Service
این نرم افزار یک ابزار بررسی فایل های rss شما در سایت می باشد. فایل های rss برای خواندن اطلاعات توسط سایت های دیگر از سایت شما ایجاد می گردند.
* Functional Accessibility Evaluator
این ابزار صفحه وب سایت را از نظر نوع و نحوه عملکرد بررسی می نماید.
* Browsershots
برای بررسی وب سایت در تمامی مرورگرهای موجود.
* Pingdom Tools
ا ز این ابزار جهت بررسی سرعت وب سایت خود استفاده نمایید و سرعت لود شدن بخش های مختلف سایت را بررسی نمایید.
* Links Validator
ابزاری جهت بررسی لینک های موجود در صفحه. لینک های که در صفحه باز نمی شوند بسیار به وب سایت شما صدمه می زنند پس آن ها حذف نمایید.

تعاریف:
SE – Search Engin :
موتور جستجو یا پیمایشگر به طور عمومی به برنامه ای گفته می شود که کلمات کلیدی را در یک سند یا بانک اطلاعاتیجستجو می کند. در اینترنت به برنامه ای گفته می شود که کلمات کلیدی موجود در فایل ها و سندهای وب جهانی ، گروه های خبری، منوهای گوفر و آرشیوهای FTP را جستجو می کند و به کاربران در جستجو نشان می دهد.SE به کاربر در یافتن اطلاعات موردنیازش در یک سیستم رایانه‌ای کمک می‌کند.

Web Directory :
Web Directory وبسایت‌هایی هستند که لیستی از وبسایت‌ها را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی و در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

SEO/SEM – Search Engine Optimization/Search Engine Marketting :
SEM یا Search Engine Marketing به معنای بازاریابی با موتورهای جستجو است، اما سئو یا Search Engine Optimization رعایت قوانین موتورهای جستجو برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر در نتایج است.
SEO اصلاح تمام کدها، حذف کدهای زاید، کاهش حجم صفحات، تنظیم چگونگی نمایش متن صفحه، نحوه لینک دادن صفحات به یکدیگر، چگالی کلمات درصفحه،مطابقت کدهای سایت با استانداردهای موجود و تمام آنچه که به خود سایت مرتبط است را به عهده می گیرد.
SEM یا همان Search Engine Marketing ، به کلیه فعالیت ها و راهکارهایی گفته میشود که در جهت افزایش بازدید کننده ، افزایش رتبه و رنکینگ سایت انجام می شود.

PR – Page Rank :
پیج رنک گوگل (Google PageRank) توسط موتور جستجوی گوگل به هر صفحه وب اختصاص می یابد که و با معیاری همچون رتبه الکسا در تجارت الکترونیک ،بازاریابی اینترنتی و افزایش بازدید سایت اهمیت بسیاری دارد. پیج رنک (PageRank) سیستمی است که با الگوریتم‌های پیچیده، میزان نفوذ و قدرت یک صفحه وب را بر اساس معیارهایی که عمدتاً بر میزان لینک‌های ورودی تکیه دارد، محاسبه می‌کند و امتیازی برای آن صفحه در نظر می‌گیرد.

PPC – Pay Per Click :
PPC یعنی اینکه به ازای هر بار کلیک مبلغی بعنوان حق الزحمه به شما پرداخت می کنند و با کلیک کردن بطور روزمره دارای درآمد می شوید. PPC یک مدل بازاریابی اینترنتی که در آن تبلیغ کنندگان هر زمان که یکی از تبلیغات خود را کلیک می کنند هزینه پرداخت می کنند. پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند.

CTR – Click through Rate :
در بخش تبلیغات یکی از راه‌های اندازه‌گیری (میزان) موفقیت یک تبلیغ آنلاین برای یک وب سایت خاص و همچنین تعداد کلیک کاربران برروی یک لینک خاص است. هدف از سی‌تی‌ار ( CTR ) هدف از سی‌تی‌ار ( CTR ) دریافت واکنش اولیه بازدید کنندگان وب سایت است. CTR نسبت تعداد کلیک کاربران به تعداد دفعات نمایش آدرس و نام برند در نتایج جستجو بدست می آید. اگر CTR هرچه مقدار بیشتری را نمایش دهد بیانگر آن است که نتایج نشان داده شده برای کاربران مطلوب تر بوده است. سی تی آر عددی است که نشان می دهد یک سایت در نتایج جستجو چه میزان علاقمندی در کاربر ایجاد می کند تا بر روی لینک سایت کلیک کرده و وارد سایت شود.

Weblogs :
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ (به انگلیسی: Blog) هم می‌گویند، نوعی وب‌سایت است که حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمهٔ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است. مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد.
پس وبلاگ یک وب سایت شخصی یا صفحه وب است که در آن فرد به صورت منظم سوابق نظرات، لینک ها را به سایت های دیگر و غیره می دهد.

RSS – Real Simple Syndication :
RSS یک فرمت ساده، سریع، و استاندارد برای انتشار محتوای سایت در یک زمان خاص می باشد. این محتوا می تواند محتوای خبری، آموزشی و یا هر چیز دیگری باشد.به معنی تشکیل ارتباط‌های بسیار ساده است. آر.اس.اس فرمتی برای خروجی اطلاعات می‌باشد. آر.اس.اس فایلی با فرمت خاص (XML) می‌باشد که شامل آخرين عناوين سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها و سايت‌هايی از اين دست می‌باشد. در واقع با به روز شدن سایت، فایل آر.اس.اس آن به طور خودکار به روز می‌شود.

اطلاعات آگهی

لطفا هنگام تماس بگویید که آگهی را در تبلیغ رسانه دیده اید:)

  • گروه وب سایت وان
  • تهران
  • 02188851077
  • ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
  • بازدید از این آگهی 779 بار